29 Eylül 2013 Pazar

Hep Seni Bekledim - Nicholas Sparks



Kitap Adı: Hep Seni Bekledim
Yazar : Nicholas Sparks
Orjinal Adı : The Lucky One
Goodreads Puanı : 5/4,01
Puanım : 5/4,5



Uzun zamandır ara vermiş olduğum bir yazardı Nicholas Sparks. Bu kadar ara vermek ile çok büyük hata etmişim..En kısa sürede yazarın okumadığım diğer kitaplarını da okuyacağım..Müthiş bir anlatım,o sadelik,o duygu sağanağı muhteşem..Bir de yazarımız uzun uzun aşk sahneleri yazmıyor. Öyle bir anlatım ile yapıyor ki bunu o aşkı sonuna kadar hissediyorsunuz..Yazarı ilk Denizden Gelen Mektup isimli romanı ile tanışmıştım..O roman beni büyülemişti. Fakat sonu çok iç parçalayıcı idi..

İşte yazarın romanlarında her türlü sona  kendinizi hazırlamanız gerekiyor.Hep Seni Bekledim de sonu sürprizli bir son bekliyor sizleri..
Kitabın başlarında biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim.Fakat sonradan kitap bir açıldı ki elimden bırakamadım.Kitap da aşk,aile,dram,sadakat,savaş temaları üzerinde kurgulu idi..

Kitap da Amerikan Deniz Piyadesi Logan Thibault, Irak'taki  savaşta görevli idi..Savaşın tam ortasında çamurun içinde, bir fotoğraf bulduğunda, onu bir kenara fırlatmayı düşündü. Ama yapamadı. Bunun yerine, fotoğrafı sahibine vermek için üsse götürdü ve ilan panosuna astı fakat haftalarca sahibi çıkmadı. O da fotoğrafı panodan geri aldı ve o günden sonra sürekli cebinde taşıdığı fotoğraf, ona  şans getirdi. Kumarda kazanmaya başladı ve iki arkadaşının öldüğü ölümcül bir çarpışmadan sağ kurtuldu.

Gizemli fotoğraf artık Thibault'un uğuruydu. Fotografta gülümseyen güzel bir kadın vardı .. Önceleri kendine şans getirdiğine inanmamıştı ama arkadaşı Victor en başından beri bu fotoğrafın ona şans getirdiğini hatta kaderi olduğunu söylüyor ve bunda ısrar ediyordu.. Ölmeden bir keç dakika önce bile arkadaşına kaderinin peşinden gitmesini söyler..
Victor'ı kaybettikten sonra onun hayaletini görmeye başlayınca Thibault resimdeki kadını bulmaya karar verir..

Fotoğraftaki kadının, kaderinin anahtarını elinde tuttuğuna inanmaya başlayan  Thibault, onu bulmak için tüm ülkeyi katedecek yolculuğa çıkar.

Sonunda onu bulur adı Beth'dir öğretmenlik yapmakta  oğlu Ben ve büyükannesi Nana ile  birlikte yaşamaktadır. Kocası Keight Clayton'dan uzun zaman önce boşanmıştır. Ondan ayrıldıktan sonra da hayatına kimse girmemiştir.

Bunun başka bir öyküsü de vardır..Nana felç geçirdikten sonra köpek bakım evinin işetilmesinde ona yardımcı olmaya çalışmaktadır. Ağabeyi Drake'i Irak Savaşı'nda kaybetmişti.. İş ilanı için gelen Thinbault'uda ağabeyine benzettiği için belkide işe almak istememişti..
Ama belki de kader ağlarını örüyordu..O resimi Thinbault boşuna bulmamıştı başka bir görev  Beth'in yanına gitmesi gerekiyordu..
Müthiş bir hikaye idi..

Kesinlikle tavsiye ederim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder