23 Kasım 2013 Cumartesi

Kitap Adı: Tehlikeli Aşk
Yazarı     : Brenda Joyce
Orjinal Adı: A DANGEROUS LOVE
Goodredas Puanı :5/3,9
Puanım 5/4,5



Brenda Joyce'un Bir Avuç Aşk'tan sonra beni en çok gerip sinirlendiren kitabı oldu Tehlikeli Aşk..Romanı yine çok beğendim.Yine kitap su gibi aktı gitti.Bu sefer romanda egzotik bir erkek kahramanımız ile yüzü gibi kalbi de melek gibi olan kadın karakterimiz vardı.O bıçkın Ciff DE Warren'i  bir aile babası olarak okumak çok hoşuma gitti..

Eski Adare Kont ve Kontesi vefat etmişti... Bu beni üzdü..Torunlar büyümüştü...Bizim unutulmaz kahramanlarımız anne ve baba olmuş orta yaşı hüküm sürüyorlardı..Aslında Brenda Joyce'in diğer serilerini ve kitaplarını okumadım.Fakat yazar bence aile sıcaklığını çok güzel işliyor..De Warren ve O'neal ailesi büyük ve güzel bir aile..Serinin her kitabında ayrı bir tat alıyorum..Özellikle Judith McNaught'un yeni kitaplarının yokluğunda  bana ilaç gibi geldi...Özellikle serinin ilk dört kitabı hala daha yayınlanmadı..Sanırım çocukların hikayeleri bitiiğinde asıl orta çağda başlayan De Warren serisinin ilk dört kitabını okuyabileceğimizi
umuyorum..

Tehlikeli Aşk Brenda Joyce'un De Warren Serisinin 11. Kitabı bu kitap ile daha önceden okuduğumuz kardeşlerin hikayeleri bitmiş oluyor..Artık sırada onların çocukları var..İlk hikaye Ariel De Warren'in hikayesi. De Warren ailesinin acımasız ve egzotik denizcisi Cliff De Warren'in kızı..Cezayirli bir kadından olan kızı..
Kendisi tam bir kitap kurdu  özgürlükçü yeniliklere açık bir ruha sahip..Aşka Yelken Açanlar'da küçük bir kız iken tanımıştık kendisini..
Diğer genç kızlar gibi sosyete,giyim,erkekler ve aşk romanları ile ilgisi yok..Varsa yoksa tarih kitapları okumak ve seyahat etmek..Fedakar bir ruha sahip ..
Romanın erkek kahramanı Vikont Emillian St Xavier ise beni Devlin O'Neal'den sonra en fazla sinirlendiren karakter  oldu..
Çok zor bir hayatı olmuş olan Emillian yarı çingene idi.Annesi bir Roman idi. Babası ile kısa bir süre ilişki yaşadıktan sonra iki tarafta kendi yollarına savrulmuştu. Raiza ayrıldıktan bir yıl sonra kucağında bebeği ile Edmund'un kapısına dayanıp bebeğinin ondan olduğunu söyleyip sahiplenmesini beklemiş fakat Edmund Xavier bunu ret etmiş bebeği kabul etmemişti..

İlahi adalet tecelli edip Edmund karısı ve çocuklarını kaybettikten sonra da ünvanını bırakabileceği bir çocuğu kalmamış olduğunu fark edince aklına kabul etmediği oğlu Emillian gelir ve onu geri  almak ister.On iki Yıl bir Roman olarak yaşadıktan sonra bir gadjo olarak yaşamak istemiyordu...(Gadjo Romanların Avrupalı beyazlara verdiği isim...)

Fakat annesi onu zorla da olsa babası ile gitmesi için ikna edince Emillian için yeni bir dönem başlıyordu..Babası ile birlikte yaşamaya başlar ama yarı  Roman olması yüzünden yaşadıkları onu içine kapatıp sert bir adam yapmıştır..Kendini iki tarafa da ait hissetmemesi uğradığı hakaretler,davranışlar ve olaylar ruhunda büyük bir yara açmıştır..Öyle ki ondan tüm beyazlardan intikam alma hissi yaratmaktadır..
Ve ayağına da dolanan Ariella ona en yakın olan kişi olarak bundan payını alacaktır..

İşte Emillian'ın dramını okurken bazen onun  için içim acıdı bazen çok kızdım..Ruhu o kadar yaralı idi ki sevmek için yaklaşana bile saldırıyordu..Kaçak Gelin'deki Elanor'dan sonra en sabırlı en gurursuz karakter idi Ariella. Emillian onu ezdikçe gösterdiği sabır ve anlayış beni çileden çıkardı bazı sahnelerde..

Ama ikilinin ilk karşılaştığı sahne de aralarında ki çekimi ben okurken onlar kadar hissettim..yazar ikili arasındaki aşk ve tutkuyu çok güzel işlemişti ..Fakat Emillian'ın Arielle'yı kendisinden uzaklaştırmak için gösterdiği tavırlar bana Devlin O'Neal'in hareketlerini anımsatarak çileden çıkardı..Fakat kitabın sonlarında ki sahne de gözlerim doldu..Yazar kitabın sonunu bence çok güzel bağlayarak hikayeyi taçlandırmıştı..

Şimdiye kadar erkekler ile ilgisi olmayan Ariella aşık olarak sevdiği adama sevgiyi fedakarlığı öğretmesi affetmeyi öğretmesi....Muhteşemdi...
Bence bu seriyi  hala okumayan var ise çok şeyler kaçırıyor..Tavsiye ederim...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder