9 Mart 2014 Pazar

Kayıp Kız-Andrea Kane

Orjinal Adı :The Girl Who Disappeared Twice
Yazar         :Andrea Kane
Goodreads Puanı :5/3,60
Puanım 5/4


 Andrea Kane'nin ülkemizde yayınlanan tüm kitaplarını okudum. Yazarın kalemini çok seviyorum.O yüzden Kaybolan Kız romanını tereddüt bile etmeden aldım ve yanılmadığımı anladım.Kaybolan Kız'ın kurgusunu yazar çok güzel kurgulamış normal bir kaçırma hikayesinden olay bambaşka boyutlara geliyor.Başından itibaren acaba diye kuşku duyduğum zanlı tahmin ettim ama olay bambaşka boyutlara ulaşıyor. Ortada polisiye bir hikaye beklerken iç parçalayıcı bir aile dramına dönüştüğünü görüyorsunuz..

Ve kitabı kapağını kapattığımda vay be dedirtecek türde bir hikaye idi benim için..
Sonradan yaptığım araştırmaya göre kitabın Adli Sezgiler serisinin ilk kitabı olduğunu anladım..Adli İçgüdüler veya Sezgiler FBI ve polisin çözmekte zorlandığı olayları daha değişik bakış açıdan çözen bir özel bir birim.
Bu birimin başında Casey Woods isimli bir kadın var yardımcıları ve kendisinin çok özel yetenekleri sayesinde olayları çözüyorlar..

Casey Woods'un bir de sevgilis var FBI Davranış Analizi Birimindeb Kyle Hutchinson.Onunla yeni başlamış olan ilişkilerini gözden geçirme niyetinde idiler. Aralarındaki sıradan bir ilşki olmadığını anlamışlardı ama tam da küçük bir kız çocuğunun kaçırılmasında  ikisinin de ekibi görev alması ile yolları iş gereği de kesişmesi ile gözden geçirmesi gereken öncelikler ve görevler olduğunu da fark edeceklerdi. 

Yargıç Hope Willis'in altı yaşındaki kızı Krissy kaçırılır.Dışarıdan basit gibi görünebilecek bu kaçırma olayı otuz iki yıl önce Hope'in ikizi Felicity'nin kaçırıldıktan sonra bir daha haber alınamamış olmasından dolayı  hal daha da gizemli bir hale geliyordu. Eski korkuları nükseden ve kız kardeşinin kaçırılma olayından ailesi parçalanan Hope aynı şeyleri bir daha yaşamaya göze alamaz bunu için ne yapması gerekiyorsa onu yapacak tek evladına kavuşacaktır.

İşte o yüzden FBI'ın yanısıra Adli Sezgiler isimli özel birimi tutmaya karar verir ve hemen harekete geçer.
Fakat bu soruşturma da eski kaçırılma olayı tekrar açılarak hem anne ve babasının hem de kendisinin aynı olayları tekrar tekrar yaşamasına neden olacaktır.

Ayrıca oldukça kötü giden evliliğinde de  avukat kocası ile de hesaplaşma yaşaması gerekecektir.
Oldukça  güzel bir roman olsa da bazı yerlerde akıcılığını yitirdiğini hissettim.Sanki daha hareketli ve akıcı olabilirdi diye düşündüğüm bu roman ortalara doğru istediğim akıcılığa kavuşunca ve sonlara doğru elimden bırakamaz bir halde olunca benim için çok zevkli,güzel bir okuma oldu..

Polisiye ve macera seven arkadaşların okurken oldukça zevk alacağını düşündüğüm bu romanı tavsiye ederim...




Forensic Instincts
1. The Girl Who Disappeared Twice (2011) Kaybolan Kız
2. The Line Between Here and Gone (2012)
3. The Stranger You Know (2013)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder