25 Temmuz 2014 Cuma

Gabriel'in Cenneti-Sylvain Reynard


Orjinal Adı : Gabriel's Redemption 
Edisyon Adı : Gabriel'in Cenneti
Yazar Adı . Sylvain Reynard
Goodreads Puanı : 5/4,23
Puanım :5/4


Gabriel Cennette kitabı ile bir seriyi de bitirmiş  olduk.Benim için okumaktan çok da zevk aldığım bir seri idi. Grinin Elli Tonu ile mukayese edilemezdi. Çünkü bu seride sayfalarca erotizm okunmadığı gibi yazar cinselliği gerektiği zamanlar da kullanmış. 
Bu hikayede İki aşığımız evlenmiş olduğu için biraz daha tutkulu sahneler mevcuttu bu da hikayenin gerekliliğinden kaynaklanıyordu. 
Sonuçta bence çok güzel duygusal bir romandı. Gabriel'in Cennet'inin ilk iki kitap kadar güzel olsa da yazarın çok istekli olarak yazmadığı kanaatındayım. Bazı yerlerinde biraz zorlama vardı özellikle başlarda. Çünkü her yönden doyurucu bir kitap  olsa da başları durağan gibi geldi bana..

Fakat sonradan hikaye ilerledikçe hikaye toparlandı  aralarındaki kişilik çatışmaları ve çekişmeleri, Gabriel'in sevgisindeki mükemmelliyetçilik beni sarmaladı. Okurken kah kızıp sinirlendim bazı yerlerde kahkahalar ile güldüğüm okumaktan büyük bir zevk aldığım roman oldu. 

Özellikle Gabriel'in bazı sahnelerde fedakarlıkları Julia'nın daha çok mesleğine odaklanmak istemesi ile aralarındaki çekişmeler ve sonra tatlıya bağlanmasını okumak çok hoşuma gitti.
Yazar hikayedeki kahramanlara onlara yaraşır bir son kurgulamıştı..Özellikle Simon ve Christa ...Fakat arada Rachel kaynadı gibime geldi...O da elindeki olanlar ile yetinip mutlu olmayı öğreniyordu..
Çiftimizin düşmanları Simon ,Natalie ve Christa'nın hak ettiklerini bulmak bana inanılmaz tatmin hissi verdi. Aslında daha kötüsünü de hak etmişlerdi. Ama burada Julia'nın bağışlayıclığı ve Gabriel'e bunu öğretmesini okumak....
Gabriel'in biyolojik ailesini ararken keşfettiği yalın gerçekler..Çarpıcı idi..
Roman içinde mevcut olan argo kelimeler yerinde ve dozunda idi. Şahsen yazar ile arama girilmesinde çok rahatsızlık duyarım..Yazar ne yazdısa onu okumak isterim...
Bence bu seriyi tüm kitaplar arka arkaya tekrar okunmakta fayda var.. En kısa zamanda bunu yapmayı planlıyorum..

Bir Alıntı...

''Senin karın olabilir ancak sen onu hak etmiyorsun.''
Gabriel tehditkar bir adım atarak yaklaştı.
''Sen ne dedin?''
Paul, ondan birkaç santim uzun olan eski profesörü ile aynı boya yükseldi.
''Onu hak etmiyorsun dedim.''
''Bunu bilmediğimi mi zannediyorsun?''
Gabriel hayal kırıklığı içinde porselen kahve fincanını fırlattı. Fincan kaldırımda parçalandı.
''Kollarımda onunla birlikte uykuya daldığımda, her gece Tanrıya şükrediyorum o benim diye. Her sabah uyandığımda ilk düşüncem benimle evlendiğine minnettar olmamdır.
Asla ona layık olamayacağım. Fakat elimden geldince, her günümü ona layık olmak için harcıyorum. Ne zaman birisine ihtiyacı olduğunda onun arkadaşı sendin. Fakat ne zaman sana, bana saldırmamanı söylersem, beni dinle Paul.
Aralarında uzun bir sessizlik oldu. Gabriel bir Herkül gayreti sonucunda öfkesinin üstesinden geldi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder