9 Mart 2015 Pazartesi

AGAPİ-Sarah Jİo


Orjinal Adı :The Look of Love
Edisyon Adı : Agapi
Yazar: Sarah Jio
Çeviri :Fatma Zeynep Öztürk
Goodreads Puanı:5/3,44
Puanım :5/4

 Aşkın bir nevi deney masasına yatırıldığı bir kitap. Yazarın ismini çok duydum tüm kitaplarını da edinmiş bulunuyorum. Ama her nedense okumaya vakit ayıramadım. Ben de en son çıkan kitabı Agapi ile okumayı tercih ettim. Bu kitap bana Tatlı Cadı filmini anımsattı. Çok da ilgili olmasa da o hissi verdi bana. 
Zira kitap da bir nevi özel yetenek var. Bu yetenekteki kişiler kadınlar ve yeşil gözlüler..Roman mistik,gizem,romans temalarında kurgulanmış. Yazarın kalemini sevdim. Çok müthiş bir kitap değildi ama kitap kendini okutuyor doğrusu. Biraz araştırdığım da Yazarın hayranları bu kitabı pek beğenmemişler.. Olabilir. 


Ancak farklı bir tema üzerinde farklı bir konu işlemiş. Bir nevi deneme yapmış gibi geldi bana. İlk işim elimdeki diğer kitapları okumak olacak.Zira yazarı daha yakından tanımak istiyorum
 Gelelim romanımıza. Yazar burada aşkın çeşitli hallerini incelemiş.Çok ilginç bir kitaptı  bu kitabı okumak bana da bir nevi yolculuk yapmak gibi geldi.
Romandaki kahramanımız Jane bir çiçekçi ama öyle basit sıradan bir çiçekçi değil.Ailece büyük annesinden itibaren çiçekçiler. Özel yetenekleri var. Annesi de kendisi gibi aşk için özel seçilmişlerden olduğunu öğreniyor. Ona da bu özel yeteneği veren kadın onun ile 29. yaş günün de iletişime geçiyor bir özel yeteneği olduğunu haber veriyor.. Uzun zamandır rahatsızlığını hissettiği göz bulanmasının aşkı görmek olduğunu öğreniyor.


Özel yeteneğini aldığı ustası Colette ile buluşup tamamlaması gereken bir görevi olduğunu öğreniyor.
Kendisi ve çevresindeki arkadaşları için bir nevi aşkı tanıma,tanımlama deneyi başlıyor..


Aşkın 6 türü

Kanadalı sosyolog John Lee 1970’lerde yaptığı araştırmayla sahip olduğumuz en karmaşık duygu olan aşkın altı türü olduğunu belirlemiştir:

Eros: Hem fiziksel hem duygusal aşk. Aşkın bu türü tutkuyla doludur.

Ludus: Bir Oyun gibi oynanan aşk. Aşkın bu türünün en önemli parçası eğlencedir. Çiftler, bir araya gelmekten, karşısındakini etkileyip cezp etmekten hoşlanır. Ancak uzun süreli bağlılık sözü yoktur.

Storge: Arkadaşlıktan doğan ve desteğe dayanan aşk. Güven dolu ve bağlılık gerektiren bir aşktır.

Mania: Saplantılı aşktır. Duygusal iniş çıkışlar, kıskançlıklar hâkimdir.

Pragma: Kalbin değil aklın kontrol ettiği aşktır. Çiftler seveceği kişiyi mantığıyla seçer, kendisiyle benzer ilgi alanları, ortak değerleri olan birini arar.

Agapi: Özverili, fedakâr, koşulsuz, bencil olmayan aşktır. Kişi kendini sevdiğine adar, karşılığında hiçbir şey beklemeden verir. Onu ‘o’ olduğu için sever.

Bu macera da kimi mutluluğu buluyor,kimisinin hikayesi umulmadık yolculuğa dönüşüyor. Kısaca söylemem gerekirse ben sevdim kitabı.

Değişik bir şeyler okumak isterseniz tavsiyemdir...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder