23 Mayıs 2015 Cumartesi

İhtiras Çağı-Jude Deveraux



Orjinal Adı : Days Of Gold
Edisyon Adı : İhtiras Çağı
Yazar : Jude Deveraux
Çeviri : Melda Dinçel
Yayınevi : Pegasus Yayınları
Goodreads Puanı : 5/3,79
Puanım :5/4



Güzel bir historical idi .. Angus ve Edilian'ın İskoçya'dan Amerika'ya uzanan macerası güzeldi ancak tam da çok mükemmel harikulade değildi..Derinliği olan bir yazar ama hep bir şey eksik hissinden kurtulamadım.. 
Edilian Kasabasının doğuşunu anlatan çok güzel bir romandı. 
Tüm serinin doğuş kitabı idi sanırım.
Fakat okurken Hatun lafına çok takıldım. Çevirmen bunu tatlım olarak değiştirebilir miydi? Onu düşünmdeden edemedim neyazık ki.Bu kelime beni hikayede ilerledikçe çok rahatsız etmeye başladı.. Romanın kurgusu güzel idi ancak yeterli şekilde akmıyordu hikaye bir durağanlık vardı sanki. 


Roman  romantik sahneler bakımından biraz hayal kırıklığı yarattı bende. Daha tutkulu daha romantik bir aşk okumayı beklerken çok yıpratıcı bir aşk vardı..Aradığımı bulamadım ne yazık ki. Lavanta Kokulu Sabahlar'da çağdaş romantizm vardı idare ederdi. Evet belki kurgu derinliği bakımından çok daha başarılı bir hikaye olsa da aşkı çok da hissedemediğim bir roman olduğu gibi ikilinin bir ayrılıp bir birleşmeleri beni sinir etti.
Özellikle romanın erkek kahramanı Angus bazı sahnelerde beni ifrit etti. 
Sıkıyı görünce tabanları yağlayıp kaçması beni bu karakterden soğuttuğu gibi Edilean'ın bu ayrılıp birleşme sahnelerindeki duygusal gelgitlerini okumak içimi acıttı..Kendimi kötü hissetmeme sebep oldu.
Yazarın çok methini duymuştum ve çok da okumak istediğim bir yazar idi. Ülkemizde çıkan üç  kitabını okudum ancak hiçbiri beni tam anlamı ile mutlu etmedi maalesef. 
Ancak ve ancak Ünlü Velvet serisinden kitabı çıkarsa devam edeceğim yazara.Şu an böyle düşünüyorum.Gelecekte ne yaparım bilinmez ama ..
Kitaba dört yıldız versem de hikaye sanki sıradan historical roman tadı verdi...


Konusu : 

Edilean Talbot, babasının ölümüyle yatılı okul ve arkadaşlarının evleri arasında göçebe bir hayat yaşayan çok güzel, zeki ve neşe dolu genç bir kadındır. Ancak babası öldükten sonra vesayeti dayısına geçer. Dayısı onu okuduğu yatılı okuldan alarak  parası için korkunç bir adamla evlendirmek için zorla İngiltere’den İskoçya’ya getirir. Edilean’ın aşık olduğu nişanlısı da onu para için başka bir kadına tercih edince dayısının el koyduğu arazilerin gerçek reisi olan ve klanı tarafından çok sevilip sayılan Angus McTern, genç kadının altınlarıyla birlikte Amerika’ya kaçmasına yardım eder. Ancak Angus Edilean'a yardım ederken kendiside onun ile birlikte Amerika'ya giden gemide kendini bulur.. 
Ve bundan sonra ikilinin yeni dünyaya beraber giderken maceraları başlar. Gemiye kimliklerini değiştirerek karı-koca rolünde binerler. Fakat bu durumda aralarında istenmeyen kıvılcımlara yol açacaktır...


Bildikleri ve birbirinden tamamen farklı olan dünyalarını geride bırakan ve inatları yüzünden sık sık ayrı düşen Edilean ile Angus, geleceklerini şekillendirmeye çalışırken Amerika’nın ve geçmişlerinin önlerine çıkardığı tehlikeli engelleri aşarak hem hayallerindeki kasabanın hem de bu yeni ülke kadar hoyrat bir aşkın temellerini atacaklardır. 

Yine de bence historical seven arkadaşlar bu romandan büyük tat alacaklardır. 

Okuyacak olanlara keyifli okumalar dilerim....




           Edilean Series 
         01. Lavender Morning (Edilean, #1) Lavanta Kokulu Sabahlar
   02.Days of Gold (Edilean, #2) İhtiras Çağı
   03. Scarlet Nights (Edilean, #3) 
   04. Promises (Edilean, #3.5) 
   05.The Scent of Jasmine (Edilean, #4) 
   06.Heartwishes (Edilean, #5) 
   07.Moonlight in the Morning (Edilean, #6) 
   08.Stranger in the Moonlight (Edilean, #7) 
   09 Moonlight Masquerade (Edilean, #8) 
  10 Change of Heart (Edilean, #9) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder