12 Aralık 2015 Cumartesi

Destan-Özge Erkin +++(Kitap Yorum)

Orijinal Adı: Destan
Yazar: Özge Erkin
Yayınevi: Olimpos Yayınları
Çıkış Tarihi: 26.Kasım.2015
Sayfa Sayısı :440
Goodreads Puanı :5/4,25
Puanım :5/3


Yazarı ilk Masum Koza kitabı ile tanımış ve sevmiştim..O roman da tanıdığım Devran karakteri beni çok etkilemişti. Zira romanın kadın karakterine bir ağabey gibi sahiplenişi çok hoşuma gitmişti..Onun hikayesini başından geçenleri çok merak etmiştim.
Destan şiirsel anlatım ile can bulmuş bir hikaye..Biraz tema olarak ütopyaya kayıyor..Neden öyle söyledim...


Sebebi ne olursa olsun cinayetin hiçbir haklı sebebini göremiyorum..
Romandaki Destan karakterinin cinayet için çok sebebi olsa da insanları kendinden adeta geçerek katletmesini tüylerim ürpererek okudum. 
Bu tip sahneleri yeni yetişen gençlerin okurken nasıl etkilenebileceğini  bilemezsiniz. İki tarafı keskin bir bıçaktır. Bu tip konular işlenirken gençlerin özenmesini sağlayacak temalardan kaçınmakta yarar var olduğunu düşünüyorum...


Gelelim romanda ki aşka....
Romandaki aşk da kadın gözü ile değerlendirirsem...Efsun karakterinin cesaretine hayran kaldığımı söylemeliyim.. Ancak cesaretini gösterdiği yerler özellikle inat ile adama ilanı aşk etmesi gereksiz geldi.. Belki de benim eski kafalılığım yüzünden olabilir.



Kitabı okurken bu ikilemler ile okudum ne yalan söyleyeyim..Kurgu genel olarak bildik aşk,intikam,mafya üçgeninde kurgulanmış bir hikaye..Romanı farklı kılan ise yazarın şiirsel anlatımı. Sevdin mi? diye sorarsanız...Fena değildi güzeldi. Özellikle şiirler güzeldi.Alıntılar,anlatım...

Efsun
Ancak yazara Sveva Casati Modignani'nin Kan ve Onur kitabını okumasını önereceğim..Okumadı ise...
Zira mafya dünyasının insanlarını değişik bir pencereden görebilir. İtalyan'lar ile bu konuda birbirimize çok benzeşiyor olduğumuzu düşünüyorum..


Hikayedeki kahramanlara gelince ikisi de entelektüel çiftimizin ilk etkileşimi müzik oldu..

Kitabın giriş müziği ise Dvorak'ın New World'ü ile başladı..Sonra Korsakov'dan Şehrazat ve Tchaikovsky'den Romeo and Julliet..
Müzikler muhteşemdi tabii ki. Özellikle benim gibi klasik müzik hastasına ilaç gibi geldi romanı okurken...


Devran yıllarca babasının kendinden uzak olmasını kendisini istememesinden kaynaklandığını zannediyordu. Ancak bu durum onun işi ile ilgili olduğunu acı bir şekilde öğrenirken en değerli iki varlığını ve babasını  da kaybedecektir...
İşte bu kayıplar Destan'ın doğmasına neden olur..Yıllarca Devran-Destan ikileminde ruhu bölünür..


Yıllarca tecavüzcü,ahlaksız insanların cezasını kendi elleri ile vererek kanları ile adeta yıkanır...
Sonra karşısına kendisi küçük kalbi büyük bir kadın çıkar..
Efsun..
Bu kadın onu dengesini bozar.. Onu yakınında bile görmek istemezken uzaklaştırmaya da ister..Başaramaz sonra da kıyamaz...


İkisi de babalarından kalan işlerini sürdürmektedir..
Efsun babasının vasiyeti uğruna çok sevdiği doktorluğu bırakır...
Yıllarca bu işi sürdürür ancak çok yorulmuştur. . Bir tatil için kafasını dinlemek gittiği yerde Devran ile karşılaşır..Bu tatil de çeşitli entirikalar ile yardımcısı tarafından düzenlenmiştir..
Ona o an aşık olur..O aşkı da kaybetmemek için her şeyi  göze alır..Ölümü bile..
Ölesiye sever bu gölgeli adamı...

Devran'ın ona aşkına karşılık vermesi o kadar kolay değildir. Ruhundaki acı ile tanıştırır onu Destan olarak..Onu korkutarak kaçırtmak ister..
Ancak yine de vazgeçmez Efsun ondan..


Sevdiğim ve sevmediğim sahneleri olan bir romandı.. Sonradan sevdiği kadının elleri yıkandığı tövbe sahnesini anlamlı buldum...


Yazarın Racon Serisinin ilk kitabı olan Destan'ı aşk kitabı okumayı sevenler,vurdulu kırdılı biraz da arabesk tarzı sevenler,keyifle okuyabilirler..Değişik bir kitap okumak istiyorsanız. Bir deneyin derim..


Racon Serisi:
1. Destan
2.Kılıç
3.Kutsal






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder