30 Nisan 2016 Cumartesi

Kılıç Ve Çiçek-Kathryn Kramer




Orijinal Adı : Flame from the Sea (1987)
Edisyon Adı : Çiçek ve Kılıç
Yazar: Kathryn Kramer
Yayınevi: Novella Yayınları
Çevirmen :Arzu Şensoy

Goodreads Puanı :5/3,67
Puanım :5/5




Biri Viking, biri İrlandalı, Biri buz, biri ateş, Biri kılıç, biri çiçek

Bir araya gelmeleri imkânsız olan iki gencin, Wolfram ve Deidre'nin yazgısı bir Viking baskınıyla değişir. Yolları kuzeye doğru uzanırken aralarındaki çekime daha fazla karşı koyamazlar. Ancak yeni buldukları aşkları, ihanetin ve kötülüğün kıvılcımlarını da ateşler, şiddetli aile kavgaları kanla intikam ister, köpüren kıskançlıklar öfkeyle patlar, kötü kaderin fırtınaları onları yıkmak için kopar. Ve yalnızca şiddetle alevlenmiş tutkuları, aşklarının kaderini değiştirebilir

"Bu roman ateş ve buzun dansı gibi, sıra dışı ve olağanüstü."
-Booklist-

"Kılıç ve Çiçek, Viking mitolojisiyle yoğrulmuş hikâyesi, etkileyici karakterleri ve bir an bile düşmeyen temposuyla etkileyici bir roman."
-Amazon-

"Aşk, tutku, ihtiras ve heyecanla dolu, baş döndürücü bir hikâye."
-Goodreads-
(Tanıtım Bülteninden) 



Yeni bir yazar ekledim ;
Kathryn Kramer
Bir Masum Menekşe'den sonra,
Çiçek ve Kılıç


Çok beğendiğim bir yazar oldu Katrhryn Kramer
 kurgu ve duygu zenginliği bakımından çok ama çok beğendim.
Entrikanın bolluğu da maşallah dedirtse de..Saçma sapan bir roman değildi..Güzel bir konusu vardı...Kadınların haklarının olmadığı orta çağ romanlarından biri idi.
Kadın karakter İrlanda'lı erkek karakter bir Viking idi..
Nedense bu roman bana Michelle Willingham'ın kitaplarını anımsattı....
Karakterler gözümde canlandığında erkek kahramanın bir Viking olması nedeni unutulmaz Vikingler filminin oyuncusu  Kirk Douglas'ı aklıma getirdi...



Yazarın ikinci kitabını da okuduktan sonra yazarın kalitesinin rastlantı olmadığına karar verdim...
O yüzden ;
21.İzmir Kitap Fuarı'nda ilk aldığım kitap Kılıç ve Çiçek idi.


Yazar yazdığı dönemi zengin bir tema da işliyor..Anlatımı çok iyi. Bu yazarın goodreadste kitaplarının pek de puanlanmamasının sebebini yazarın eski olmasına bağladım.Zira goodreadste puanları bence düşük. daha yüksek olması gerektiğini düşünüyorum.


Kathryn Kramer'in bir kitabını okurken adeta film izliyormuş hissine kapıldım. 
Kitabın sayfalarını heyecanla çevirdim..
Bazen bu kadar da fazla diyorsunuz..

Roman Diedre'in küçük bir kız iken Vikingli bir esire yapılanlara üzülerek yardım etmesi onu özgürlüğüne kavuşturması ile başlıyor...


Bu esir yıllar sonra Deidre ve ailesinin topraklarına baskın düzenleyerek çok canını yakacak ve yeni evli genç kızın ülkesinden çok uzaklara sürüklenmesine sebep olacaktır..
Wolfram ve Deidre'n yaşam biçimi inançları her yönden farklı olsa da yaşanan olaylar,savaşlar ve aralarında oluşan kuvvetli aşkları sayesinde hayatları birleşir.


Aşkları çok büyük sınavlarda geçecektir...

Çok çok fazla detay vererek okuma zevkinizi bozmak istemiyorum. Ben bu kitabı severek okudum. Yazarın kurgusu kuvvetli  olduğu gibi durağan heyecansız sıradan bir historical yazmıyor..Hiç sıkılmadan okuyorsunuz..Hani şöyle değişik heyecanlı bir kitap okumak isterseniz;içinde entrika,aşk,savaş temalarını da arzu ederseniz bir denemenizi öneririm...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder