8 Haziran 2016 Çarşamba

Solmayan Güller-Jennifer Donnelly




Orijinal Adı : The Tea Rose
Ediyon Adı :Solmayan Güller
Yazar Adı : Jennifer Donnelly
Çeviri : Nil Bosna
Yayınevi : Epsilon Yayınları
Goodreads Puanı :5/4,17
Puanım 5/5


Çaysız bir yaşam düşünemiyorum...Solmayan Güller isimli bu romanda çay ana konulardan belki de en önemlisi idi.
Roman Londra'nın doğusundan Amerika'da New york sokaklarına kadar uzanan macera,aşk,cinayet,fakirlik temalarında tarihsel kurgu bir romandı.
Kitabın tanıtımını ilk okuduğumda bu romanı okumalıyım dedim kendime..
752 Sayfa olduğuna bakmayıp aldım iyi ki almışım. Kitabı elimden bırakamadım..Bir zamanlar TRT'de tek kanallı olduğu dönemlerde Bestseller serisi vardı o dönemde muhteşem diziler seyrettiğimi hatırlıyorum ki Solmayan Güller tam da o tipte seri olabilecek bir roman idi..
Biraz araştırdığımda da Solmayan Güller yazarın Rose serisinin ilk kitabı olduğunu anladım..
yayınevinin bu seriye devam etmesini umut etmek istiyorum..Bu kadar sağlam kurgu yeteneği olan yazarı çok ama çok okumak isterim...


Gelelim romanın konusuna;

19 Yüzyılda İngiltere ve Amerika'ya kadar uzanan bu roman tam da İngiltere'nin sanayileşme devrinde fabrikalarda çalışan emekçilerin çektiği sefaleti gerçekçi bir şekilde yansıtan bir hikaye idi.
Romanın kadın kahramanı Fiona'nın çetin maceralı hayatını okurken çok etkilendim...
Bir erkekten çok ama çok çekti Fiona. William Burton..Fiona'nın hayatını kökünden savurarak anne,babası ve ağabeyinin ölümüne sebep oldu..


Fiona'nı canından çok sevdiği sevgilisi çocukluğundan beri arkadaşı olan Joe Bistrow ile hayatlaını birleştirmeyi,dükkan açmayı,evlenmeyi hayal ediyorlardı ama kaderin ve Burton Çayları'nın sahibi William'ın başka planları vardı..Sevdiği adamın büyük ihaneti,ailesini kaybettikten sonra yaşama arzusu kalmamıştır..
Fakat babasının tazminatı için çalıştığı şirkete gittiğinde duymaması görmemesi gerekenlere tanık olduktan sonra,Fiona'nın yaşamak için kaçması gerekiyordu..Ailesinin katilinden sevdiği adamın başka kadınla evlenmesinin ardından onu İngiltere'ye bağlayacak bir şey kalmamıştı...
Ona bu yeni yaşamına başlarken yardım eden bir vardı..Onunla gemiye binerken tanıştı..Nicholas Soames romanda en çok hayran olduğum erkek (!) karakterdi....


Onunla her şeyini paylaştı..Kardeşten daha yakın oldular birbirlerine.. Sonra da karı koca olmak zorunda kaldılar..
Fiona'nın girişimcilik zekası Nick'in sanata olan  aşkı ile birleşince çok daha bambaşka şeyler ortaya çıktı...
Daha fazla detay vermek istemiyorum.. Ben bu romana bayıldım ve serinin tümünü okumak istiyorum. Umarım okuyabilirim...
Historical,aşk,macera,polisiye konularını seviyorsanız...Tam da size göre bir roman...

                                                                      


Rose 

1. The Tea Rose (2002) Solmayan Güller 
2. The Winter Rose (2006)
3. The Wild Rose (2008)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder